tisdag 29 maj 2007

Fotbollsförfall


En oavgjord fotbollsmatch på Rimnersvallen i vårruskiga ishavsvindar kan få vem som helst på dåligt humör. Oddevold spelade 1 - 1 mot Kinna på måndagskvällen och sällan har väl så många felpassningar slagits och så få skott ens varit i närheten av målen.

Över 300 var vi som satt och huttrade i en snålblåst utan like. Stackars alla fåglar som behöver insekter till sina hungriga ungar.

Inte bara match och väder gjorde mig missmodig denna måndag kväll. Även det jag såg runt mig bidrog. Jag såg nämligen tydliga tecken på ett begynnande förfall. Anfrätt trävirke och cement. Trasiga skyltar och ogräs.



Hur i fridens dagar kan Uddevalla kommun med att visa upp detta förfall för gästande lag och deras supportrar. Vem eller vilka skulle ens komma på idén att flytta hem och företag till Uddevalla om man som idrotts- och fotbollsintresserad ser tillståndet på kommunens egen fotbollsarena. För det fick vi ju besked om när Ljungskile SK gick upp i allsvenskan och ville ha hjälp till en elljusanläggning på det som nu blivit H.A.Bygg arena i skogen ovanför Ljungskile.

Inte blev bilderna från matchen tillnärmelsevis så bra som Gösta Axelssons tagna med ett dunderobjektiv men en liten digitalkamera duger till mycket.



2 kommentarer:

Gunnar Klasson sa...

Inte visste jag att du var Oddevold-fan!

Gunnar Klasson sa...

Sedan är det väl också så att det ger mer poäng åt politikerna att bygga nytt än att underhålla det man redan har. Vid sidan om Rimnersvallen så är väl Landbadet det främsta exemplet på det. Nej nytt skall det vara, som sedan får förfalla i lugn och ro....